تسخیر ظالم و رفتن نزد حکام ظالم و ستمگر

تسخیر ظالم و رفتن نزد حکام ظالم و ستمگر :

این عمل برای تسخیر ظالم و رفتن نزد حکام ظالم و ستمگر بسیار مجرب است و آن اینکه سوره فیل را تا طیرا

ابابیل بخواند . سپس به کلمه ترمیهم که رسیده ده مرتبه تکرار کند و در هر مرتبه از انگشت کوچک دست چپ

شروع کرده ببندد تا انگشت کوچک دست راست زمانیکه هر دو دستش جمع شد با احدی صحبت نکند و بر آن

شخص ظالم وارد شود . وقتی چشمش به او افتاد انگشت کوچک دست راست را تا انگشت کوچک دست چپ

به ترتیب باز کند و با هر انگشت بگوید : بحجارة من سجیل . بعد که هر دو دستش باز شد سوره را تمام کند

و بر آن ظالم بدمد  . به اذن خدا او لال و کر خواهد شد .

منبع : کلیات مجمع الدعوات ص 147

جهت قضای حاجت

جهت قضای حاجت :

از عبدالله بن عباس منقول است : چون کسی را حاجتی نزد سلطان باشد و ترسد که پیش او رود به هنگام

رفتن پیش پادشاه با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بگوید : لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم

سپس بخواند : آیات ۳۰ و ۳۱ سوره نمل :

إِنَّهُ مِن سُلَيْمَانَ وَإِنَّهُ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

أَلَّا تَعْلُوا عَلَيَّ وَأْتُونِي مُسْلِمِينَ

 

آن گاه پیش سلطان رود مطلوب او حاصل گردد و از سلطان ضرری به او نرسد

 

 

 

 

منبع : خواص آیات قرآن کریم ص ۱۲۱

 

 

 

 

برای رفع ترس از سلطان یا شر یک ظالم

برای رفع ترس از سلطان یا شر یک ظالم :

هر کس از سلطان یا شر ظالمی بترسد این دو آیه شریفه کهیعص ( کاف ها یا عین صاد ) و حمعسق ( حا میم

عین سین قاف ) را گفته و با هر حرفی یکی از انگشتان خویش را جمع کند سپس این آیه را بخواند :

 

آل عمران آیه ۱۶۰

 

إِن يَنصُرْكُمُ اللّهُ فَلاَ غَالِبَ لَكُمْ وَإِن يَخْذُلْكُمْ فَمَن ذَا الَّذِي يَنصُرُكُم مِّن بَعْدِهِ وَعَلَى اللّهِ فَلْيَتَوَكِّلِ الْمُؤْمِنُونَ

 

سپس ده انگشت را باز نماید و به سوی آن ظالم بدمد خداوند او را از شر ظالم محفوظ می دارد

 

 

 

منبع : گلهای ارغوان ج ۱ ص ۱۳۵ و ۱۳۶

 

 

 

 

برای رفتن نزد شخص جبار یا سلطان  

برای رفتن نزد شخص جبار یا سلطان  :

از بعضی از اولیاء الله نقل است چنانچه بخواهی نزد شخص جبار و سلطان بروی هنگامی که چشمانت به او افتاد

سه بار اللَّهُ‏ أَكْبَرُ  سپس هفتاد  بار استغفار کن بعد بگو لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ وَهُوَ السَّمِيعُ البَصِيرُ  این عمل سری

از اسرار الهی است

 

 

منبع : گلهای ارغوان ج ۱ ص ۲۴

 

 

 

 

 

 

برای فرونشاندن خشم دشمن

برای فرونشاندن خشم دشمن :

از اموری که برای فرونشاندن خشم دشمن تجربه  شده است که در مقابل او بگوید :

أَطْفَأْتُ‏ غَضَبَكَ‏ يَا ( اسم او را بگوید ) بِلَا إِلَهَ إِلَّا اللَّه

منبع : مفتاح الجنات ج ۱ ص ۲۶۰ - مصابیح الجنان ص ۱۱۳

 

مرحوم سید بن طاوس و کفعمی نیز ذکری را که بیان کردیم برای فرونشاندن خشم سلطان مجرب می دانند

منبع : المجتبی ص ۲ - جنة الامان ص ۲۳۳

 

 

به جهت دفع دشمنان و اذیت کنندگان و ظالمان

به جهت دفع دشمنان و اذیت کنندگان و ظالمان :

از حضرت امیر علی علیه السلام به جهت دفع دشمنان و اذیت کنندگان و ظالمان این دعا نقل شده است و

مجرب نیز می باشد .

اللَّهُمَّ طُمَّهُ بِالْبَلَاءِ طَمّاً وَ غُمَّهُ بِالْبَلَاءِ غَمّاً وَ قُمَّهُ بِالْأَذَى قُمّاً وَ ارْمِهِ بِيَوْمٍ لَا مَعَاذَ لَهُ وَ بِساعَةٍ لَا مَرَدَّ لَهَا وَامحُ‏

حَرِيمَهُ وَ اطْرُقْهُ‏ بِبَلِيَّةٍ لَا أُخْتَ‏ لَهَا وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ وَ اكْفِنِي أَمْرَهُ وَ قِنِي شَرَّهُ‏

وَ اصْرِفْ عَنِّي كَيْدَهُ وَ أَخْرِجْ قَلْبَهُ وَ سُدَّ فَاهُ ‏ صَهٍّ صَهٍّ  بهتر است هفت مرتبه آن را بخوانند

 

منبع : تسهیل الدواء ص 304 ( صفحه مقابل )

 

 

برای محفوظ بودن از هر شیطان و دشمنی

برای محفوظ بودن از هر شیطان و دشمنی :

امام رضا علیه السلام زمانی که به قصر حمید بن فحطبه وارد شدند صاحب منزل از حضرت درخواست کرد لباس

هایشان را بدهند تا بشورند حضرتش نیز لباس های خویش را به او دادند . کنیز حمید قبل از شستن لباس ها

در جیب پیراهن حضرتش رقعه ای را پیدا کرده و آن را به مولای خود حمید داد . حمید از امام رضا علیه السلام

پرسید فدایت شوم این رقعه چیست ؟ حضرت فرمود : این رقعه ای است که ما هیچ گاه آن را از خود جدا

نمی کنیم حمید گفت منتی بر ما گذاشته و آن را به ما تعلیم دهید . حضرت فرمود : هر کس این تعویذ را در جیب

خود داشته باشد از هر دشمنی و شیطانی محفوظ است و آن تعویذ این است :

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ بِسْمِ اللَّهِ‏ إِنِّي‏ أَعُوذُ بِالرَّحْمنِ‏ مِنْكَ‏ إِنْ‏ كُنْتَ‏ تَقِيًّا أَوْ غَيْرَ تَقِيِّ أَخَذْتُ بِاللَّهِ السَّمِيعِ الْبَصِيرِ

عَلَى سَمْعِكَ وَ بَصَرِكَ لَا سُلْطَانَ لَكَ عَلَيَّ وَ لَا عَلَى سَمْعِي وَ لَا بَصَرِي وَ لَا عَلَى شَعْرِي وَ لَا عَلَى بَشَرِي وَ لَا

 عَلَى لَحْمِي وَ لَا عَلَى دَمِي وَ لَا عَلَى مُخِّي وَ لَا عَلَى عَصَبِي وَ لَا عَلَى عِظَامِي وَ لَا عَلَى أَهْلِي وَ لَا عَلَى مَالِي

وَ لَا عَلَى مَا رَزَقَنِي رَبِّي سَتَرْتُ بَيْنِي وَ بَيْنَكَ بِسِتْرَةِ النُّبُوَّةِ الَّذِي اسْتَتَرَ بِهِ أَنْبِيَاءُ اللَّهِ مِنْ سُلْطَانِ الْفَرَاعِنَةِ جَبْرَئِيلُ

عَنْ يَمِينِي وَ مِيكَائِيلُ عَنْ يَسَارِي وَ إِسْرَافِيلُ مِنْ وَرَائِي وَ مُحَمَّدٌ ص أَمَامِي وَ اللَّهُ مُطَّلِعٌ عَلَى مَا يَمْنَعُكَ وَ يَمْنَعُ

الشَّيْطَانَ مِنِّي اللَّهُمَّ لَا يَغْلِبُ جَهْلُهُ أَنَاتَكَ أَنْ يَسْتَفِزَّنِي وَ يَسْتَخِفَّنِي اللَّهُمَّ إِلَيْكَ الْتَجَأْتُ اللَّهُمَّ إِلَيْكَ الْتَجَأْتُ اللَّهُمَّ

إِلَيْكَ الْتَجَأْتُ

منبع : عیون اخبار الرضا ج 2 ص 138

و د روایتی دیگر آمده است که روزی هارون الرشید قصد کرده بود حضرتش را به قتل برساند . امام علیه السلام

این حرز را بر زبان جاری کردند و خواندند . هارون الرشید نه تنها از قصدش منحرف شد بلکه امر کرد 100000

درهم نیز به امام ( به واسطه جلب محبت ) بدهند ( لذا خواندن آن در مقابل ظالم و ستمگر نیز مفید است )

منبع : مهج الدعوات ص 41 و 42

 

 

جهت تسکین غضب

جهت تسکین غضب :

این دو آیه به جهت تسکین غضب و دفع ظلم ظلمه و شرّ شیطان و سلطان جابر و دفع دشمن خیلی موثر است

هر کس با ایمان آن را در شب جمعه بعد از نماز خفتن ( نماز عشاء ) با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن

بنویسد و با خود نگاه دارد و آن را زیاد بخواند از شر غضب و شر سلطان و شیطان محفوظ ماند .

 

آیات 133 و 134 سوره آل عمران :

وَسَارِعُواْ إِلَى مَغْفِرَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ

الَّذِينَ يُنفِقُونَ فِي السَّرَّاء وَالضَّرَّاء وَالْكَاظِمِينَ الْغَيْظَ وَالْعَافِينَ عَنِ النَّاسِ وَاللّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ

 

منبع : خواص آیات قرآن کریم ص 41

 

 

حفظ از ظلم ظالم

حفظ از ظلم ظالم :

 

اگر کسی از حیوانات درنده یا از ظالمی ترسد چون به رختخواب رود این دو آیه را با نیت خالص و توجه به خدا و

معنی آن بخواند مال و نفس و فرزندان او از شر ایشان ایمن باشند

 

آیات ۵۶ و ۵۷ سوره هود :

إِنِّي تَوَكَّلْتُ عَلَى اللّهِ رَبِّي وَرَبِّكُم مَّا مِن دَآبَّةٍ إِلاَّ هُوَ آخِذٌ بِنَاصِيَتِهَا إِنَّ رَبِّي عَلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ

فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقَدْ أَبْلَغْتُكُم مَّا أُرْسِلْتُ بِهِ إِلَيْكُمْ وَيَسْتَخْلِفُ رَبِّي قَوْمًا غَيْرَكُمْ وَلاَ تَضُرُّونَهُ شَيْئًا إِنَّ رَبِّي عَلَىَ كُلِّ

شَيْءٍ حَفِيظٌ

 

منبع : خواص آیات قرآن کریم ص ۹۰ و ۹۱

 

 

جهت الطاف خداوندی

جهت الطاف خداوندی :

 

هر کس با ایمان این آیه را با نیت خالص و توجه به خدا در نگین خاتم نقش کند و در انگشت کند در همه احوال

الطاف خداوندی شامل او بود . اگر پیش ظالمی رود کارش کفایت گردد و از آن ظالم هیچ ضرر به او نرسد .

بعضی از بزرگان فرموده اند : هر کس با ایمان این آیه را در روی ظالمی با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن

بخواند همین خاصیت را دارد

 

آیه ۴۴ سوره مومن ( غافر )  :

فَسَتَذْكُرُونَ مَا أَقُولُ لَكُمْ وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ

 

منبع : خواص آیات قرآن کریم ص ۱۴۴

 

 

دعا برای رفع سختی و ایمن شدن از سلاطین

دعا برای رفع سختی و ایمن شدن از سلاطین :

 

از پیامبر اکرم صل الله علیه و اله نقل است که فرمود : هرگاه غم ها و اندوها بر شما فراوان گشت یا ترس از

سلطانی و یا حاجتی به خداوند داشتید این دعوات را بخوان به حق آنکه مرا مبعوث کرد من آن را در هیچ کاری

نخواندم مگر پیروز شدم و بر هیچ دشمنی نخواندم مگر غلبه کردم و دیدم آنچه را که دوست داشتم ‏

يَا عَالِمَ الْغُيُوبِ وَ السَّرَائِرِ يَا مُطَاعُ‏ يَا عَزِيزُ يَا عَلِيمُ‏ يَا هَازِمَ‏ الْأَحْزَابِ لِأَحْمَدَ يَا كَائِدَ فِرْعَوْنَ لِمُوسَى يَا مُنْجِيَ عِيسَى

مِنْ أَيْدِي الظَّلَمَةِ يَا مُخَلِّصَ نُوحٍ مِنَ الْغَرَقِ يَا قَاصِدَ كُلِّ خَيْرٍ يَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ يَا خَالِقَ الْخَيْرِ يَا أَهْلَ الْخَيْرِ رَغِبْتُ

 إِلَيْكَ فِي كَذَا وَ كَذَا فَصَلِّ اللَّهُمَّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ فَرِّجْ عَنِّي وَ أَغِثْنِي وَ اسْتَجِبْ لِي وَ ارْحَمْنِي يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.

 

منبع : بحارالانوار ج ۹۲ ص ۲۸۳

جهت گرفتن حق

جهت گرفتن حق :

 

اگر کسی در شب تاریک در حال سجده بر خاک ٬ هزار مرتبه بگوید :

 

یا مُذِلُّ الجبّارینَ وَ مُبیرَ الظّالِمینَ ٬ اِنَّ فُلاناً اَذَلِّنی فَخُذ لِی حَقّی مِنهُ

 

در همان وقت حقش از آن ظالم گرفته می شود

 

منبع :مصباح کفعمی ص ۴۵۹