خانومی  آقامونم

خانومی آقامونم

عشق که باشه هم چی خودش جور میشه درست مثل زندگی منو تو..من همه چیز دارم...چون تو رو دارم
خانومی  آقامونم

خانومی آقامونم

عشق که باشه هم چی خودش جور میشه درست مثل زندگی منو تو..من همه چیز دارم...چون تو رو دارم

قشنگترین متن دلم

خداوندا....

من در کلبه ی حقیرانه ی خود چیزی دارم.....

که تو در عرش کبریائی خود نداری....

من چون ،توئی دارم...

و تو، چون خود نداری........

نظرات 8 + ارسال نظر
vahid دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 13:34 http://vahidmahmoodiyan.blogsky.com

با سلام و عرض ادب
بعضی ها نه بگو من چون بعضی ها اسم دارن
کلام ادبی گاهی وقت ها سعی میکنم از عادم های عجول دوری کنم میدونی چرا؟چون آخرش پشیمون میشن از کرده خودشون.حالا این چیزا هم به من مربوط نیست. ولی این که برخی صفر و یکن خیلی خُبِس که من که صفرِ صفرم بعدم حافظ و سعدی چه ربطی به این پست داشت منم حرفم عین همون حرف شماست شما یا از نقد این حقیر یا چیزی متوجه نشُدید یا صد در صد متوجه نَشُدیدمبحث من این بود که جاهایی این کلام را منتسب کردن به امامان و حتی پیامبران که هیچ سندیتی هم نداشت و حتی جایی نقد کرده بودند که امام صادق به خداوند فخر میفروخته.مبحث این بود .وقتی هم دوستان خواستن نظر بدهم بر آن نبودم که پاسخی هم بدهم اما نقل ما جریان همان ترک و فارس و عرب است که هر سه انگور میخواستن .فارس میگفت من انگور میخواهم و عرب میگفت من انگور دوست ندارم من عِنَب می خواهم و ترک هم میگفت من نه انگور دوست دارم و نه عنب من عزم میخواهم

این که این حقیر متعصب خطاب میشوم جای بسی خنده دارد
حالا اگر از نظر شما این حقیر و امثال من متعصبم و خشک مقدس ان شاء الله که خدا خودش مرا به راه راست هدایت فرموده و دعای خیر شما نیز بدرقه راه من و امثال من باشد.
یک کد و ادرس هم به شما میدهم که بدانید بزرگان که این مطلب را به نقد گذاشته اند صفر و یک نیستن
مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى‏، بحار الأنوار( ط- بیروت)، ناشر دار إحیاء التراث العربی‏، بیروت‏، 1403 ق‏ ،نوبت دوم‏، ج 68، ص59.
مصباح الشریعه، منسوب به امام جعفر صادق، موسسه الاعلمی للمطبوعات، 1400هـ ق، ص7.
مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى‏، بحار الأنوار( ط- بیروت)، ناشر دار إحیاء التراث العربی، بیروت‏، 1403 ق‏ ،نوبت دوم‏، ج 91، ص 94.
چون تکرار مکررات میشود به همین اکتفا میکنم که در جاهایی این مطلب به علی (ع) منتسب کردند و گفته اند حضرت علی فخر فروشی کرده این در حالی است که شباهت به جمله حضرت دارد. .این پست که میگویدخدایا من چون تویی دارم ... شباهت کامل به این دعای مشهور حضرت علی (ع) دارد که : "إِلَهِی کَفَى بِی عِزّاً أَنْ أَکُونَ لَکَ عَبْداً وَ کَفَى بِی فَخْراً أَنْ تَکُونَ لِی رَبّاً إِلَهِی أَنْتَ لِی کَمَا أُحِبُّ فَوَفِّقْنِی لِمَا تُحِبُّ؛خدایا این فخر مرا بس که خدایی چون تو دارم؛ تو آن گونه ای که من دوست دارم. پس مرا هم آن گونه گردان که تو دوست داری.
با این اوصاف تمامی این کلمات به مفهوم واحدی اشاره دارد که در مقام عبودیت القاء شده است نه در مقام برتری جویی و اعلام بی نیازی نسبت به خدا.
یا توصیف امام صادق العبودیة جوهر کنهها الربوبیة فما فقد من العبودیة وجد فی الربوبیة و ما خفی عن الربوبیة أصیب فی العبودیة"؛ خدایا من در کلبه گدائیم یعنی در خانه دلم که کانون نیاز و فقر است چیزی دارم که در عرش کبریائی تو نیست و البته آن گوهر عبودیت توست که در قلب من نهاده ای و به این واسطه است که من چون تویی دارم و بدان فخر می کنم از آن روی که کنه عبودیت من همان ربوبیت توست.
دلتان مملو از عشق حضرت حق

سلام آقا وحید دستتون درد نکنه جامع و کامل بود.....نمیدونم اینی که نظر گذاشته کیه چون بی نام ونشون وگرنه بهش میگفتم بیاد کامنت شما رو بخونه تا متوجه بشه ....
بازم ممنونم از اینکه وقت گذاشتین و کامل توضیح دادین...عالی بود

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 30 مهر 1394 ساعت 12:20

سلام، داشتم نظرات بقیه رو نسبت به جمله می خوندم، متاسفانه چقدر فکر بعضی ها صفر و یک است و اصلا معنی عشق و کلام ادبی رو درک نمی کنند، احتمالا اشعار سعدی و حافظ هم براشون معنی نداره

بابا این یک متن با استعاره و کنایات ادبی نسبت به خداست که تو بی نیازی و من نیازمند و از اینکه همچون تو رو دارم چقدر خوشحالم.

خدا عاقبت متعصبین و خشک مقدسین رو به خیر کنه

سلام ممنون از حضورتون.....
آقا وحید بیا ن جواب کامنت رو بدین؟؟؟؟؟

لآیـــک :"(

ممنونم عزیزم....گلم......

vahid شنبه 25 مهر 1394 ساعت 13:33 http://vahidmahmoodiyan.blogsky.com

با سلام و احترام مجدد
یعنی جمله ای که شما نوشته اید استدلال بر این ندارید که بر خدا برتر هستید با توجه به این که به طور عامیانه به خداوند میگویید دلت آب که من تو را دارم اما تو خودتم نداری.این در حالی است که بسیاری از فلاسفه این جمله را چنین استنباط می کنند که هر کس چنین جمله ای بگوید یعنی به خدا فخر فروشی کرده است.و این در حالی است که شما در این جمله فقط میخواهید بیان کنید که خداوندا چقدر تو خوب هستی که من تو را دارم.

سلام...
ممنونم از توضیحات خوبتون....
بله دقیقا منظور من به یگانگی خداوند....و اینکه خداوند یکتاس....
بازم متشکرم....
شاد باشین....

vahid شنبه 25 مهر 1394 ساعت 11:02 http://vahidmahmoodiyan.blogsky.com

سلام و عرض ادب
در جاهایی دیدم این سخن را منتصب به امامان از جمله امام سجاد و امام صادق می کنند.یا حتی خواجه عبدالله انصاری یا حتی حضرت موسی.و این که چه کسی این جمله را گفته مهم نیست مهم تر اشکالی است که برظاهر این سخن وارد میشود و این است که دلیل احتیاج مخلوقات به آفریدگار و رب و مربی، فقر و نقص آنان است و باید انسان این احتیاج را درک کند و خود را محتاج خداوند بداند. در حالی که خداوند کمال مطلق است و هیچ احتیاجی ندارد تا با کمک غیر خود آن را برطرف کند. و احتیاج او به غیر خود برای او ارزش و کمالی نیست. بنابراین، از این دیدگاه سزاوار نیست که کسی نسبت به خدا فخر فروشی کند که خدایا من چیزی دارم که تو نداری.
طی بررسی این حقیر چنین سخنی نمیتواند از طریق معصومین بیان شود زیرا اگر چه ظاهر زیبایی دارد ولی به دلیل اشکالی که مطرح شد و همچنین عدم دست یابی به سند این روایت نمی توان آن را پذیرفت.
در جایی هم خواندم حضرت داود به خداوند گفت : خدایا هر پادشاهی خزانه ای دارد پس خزانه تو کجاست؟خداوند خطاب فرمودند برای من خزائنی است از عرش عظیم تر و از کرسی وسیع تر و آن "دل" است
"نَاجَى دَاوُدُ رَبَّهُ فَقَالَ إِلَهِی لِکُلِّ مَلَکٍ خِزَانَةٌ فَأَیْنَ خِزَانَتُکَ قَالَ جَلَّ جَلَالُهُ لِی خِزَانَةٌ أَعْظَمُ مِنَ الْعَرْشِ وَ أَوْسَعُ مِنَ الْکُرْسِیِّ وَ أَطْیَبُ مِنَ الْجَنَّةِ وَ أَزْیَنُ مِنَ الْمَلَکُوتِ أَرْضُهَا الْمَعْرِفَةُ وَ سَمَاؤُهَا الْإِیمَانُ وَ شَمْسُهَا الشَّوْقُ وَ قَمَرُهَا الْمَحَبَّةُ وَ نُجُومُهَا الْخَوَاطِرُ وَ سَحَابُهَا الْعَقْلُ وَ مَطَرُهَا الرَّحْمَةُ وَ أَثْمَارُهَا الطَّاعَةُ وَ ثَمَرُهَا الْحِکْمَةُ وَ لَهَا أَرْبَعَةُ أَبْوَابٍ الْعِلْمُ وَ الْحِلْمُ وَ الصَّبْرُ وَ الرِّضَا أَلَا وَ هِیَ الْقَلْبُ "
بحار الانوار، ج 68، ص59
با این اوصاف تمامی این کلمات به مفهوم واحدی اشاره دارد و جمله ای هم که شما در وبتان درج نموده اید بیانگر آن است که در مقام عبودیت و عشق القا شده است نه در مقام برتری جویی و اعلام بی نیازی نسبت به خدا.
با توجه به بررسی این حقیر بهترین دعا دعایی است که در آن فرد با زبان حال خود و بدون هیچ تکلفی با خداوند حرف بزند و مناجات کند و عاجز ترین فرد هم کسی است که از این کار عاجز باشد.
بنابراین در عین حال که از جنبه استناد برخی کلمات به معصومین باید دقت های لازم به عمل بیاید ولی در مورد محتوای برخی جملاتی که در مقام انس و مناجات از طرف برخی افراد یا عرفا و حتی مردم عادی گفته شده است نمی توان مناقشه های کلامی را دخیل دانست چرا که اصل در مناجات با خدا غلبه محبت الهی است نه تکلف گویی و تقلید و امور تصنعی و به راستی هم عاجز ترین انسان کسی است که از برقرار کردن چنین ارتباطی با خدای خود ناتوان است.
بابت زیاده گویی عذرخواهی نموده این حقیر را از دعای خیرتان بی نصیب نفرمایید.
در کنار خانواده محترم مستدام و پیروز باشید.

با سلام...ممنونم از توضیحات خوبتون....
و اینکه این جمله فقط و فقط از روی عشق به خداوند نه برتری.....درست ....درواقعا بیانگر یگانگی خداوند....و اینکه برای خداوند مثلی وجود نداره.....
متوجه ایراد این جمله نشدم.....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ببخشید.....میشه توضیح بیشتر بدین.....
این فقط یه جور ابراز عشق به خداوند بود..البته توضیحات شما هم درست و صحیح بود....

shayan جمعه 24 مهر 1394 ساعت 18:32 http://aramesh-2014.mihanblog.com/

سلام ..

آپ هستم ..

خوشحال میشم سر بزنید و نظرتونو بگید .. [گل]

سلام....چشم..چه عجب

مریم جمعه 24 مهر 1394 ساعت 15:56 http://eshghemvam.blogfa.com

هنوز جاریم نشده خخخخ
مامان شوهرم خوشش نمیاد از نیلا
زیادم جور نیستیم
ولی خب خوبیم

از قبل اینکه با من اشنا بشه گیتار سنفونی میزد خواننده هم بود
اما الان اهنگ میده بیرون
تنها کارش این نیس
تو شرکت بابا هم کار میکنه اما ن زیاد

سلام مریمی جونم .....آخی چه بد....گناه دارن که.....
این خوب که باهم خوب هستین.....
واقعا چه خوب ....عزیزم آهنگاشو هم لینکشو به ما بده بریم دانلود کنیم بگوشیم...آقای همسر عاشق آهنگ

خانوم خونه پنج‌شنبه 23 مهر 1394 ساعت 16:59 http://www.ganje-man.mihanblog.com

ستایش خداوندی را سزاست که از اسرار نهان ها آگاه است ،
و نشانه های آشکاری در سراسر هستی بر وجود او شهادت می دهند . . .

توکل به خدا . . .ان شالله خدا پشت و پناهتون باشه توو لحظه لحظه های زندگیت الهام جون

سلام ممنونم عزیزم......
گلم خدا پشت وپناه زندگی تو وآقای خونه باشه عزیزم.....امیدوارم هرچی که از خدا می خواهی زودتر بهش برسی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.